Budo zítřka

30.04.2021 13:05
 
Jednou jsem byl tázán: „jak byste vyjádřil jedním slovem cvičení v dojo?“ Odpověděl jsem, „dojo je jako bazén.“ Začínáte tak, že přijdou lidé, kteří neumí plavat se naučit plavat.“ Tímto způsobem může být život porovnáván k bazénu.
Dříve jsem se zmínil o práci Fushikaden (Přenos o vzhledu květiny). Můj mistr Takamatsu Sensei velebil „přirozenost květiny a přirozenost bambusu“ (kasei chikusei) a miloval květiny hluboce. Znak pro květinu je složen ze znaků pro ‘trávu v přerodu‘. Třeba porovnával velkou životní sílu ke květinám a trávě. Dokonce, pokud uříznete květinu, vykvete znova. Dokonce, i když uschne a ztratí svůj tvar, pokud zůstanou kořeny, je mnoho květin, které vykvetou znovu následující rok – to je život. Jako bojový umělec, učím základy Budo lidi, kteří mají odhodlání pro Budo; znovu se navracím k duchu minulosti. Doteď bylo mnoho příležitostí, kdy jsem mohl přijít o svůj život; fakt, že jsem stále naživu dnes, musí znamenat, že mám v životě poslání. Teď, po 33tím výročí úmrtí mého mistra jsem se rozhodl učinit ducha Budo známého celému světu. To co je nejdůležitější, je duše vašeho kamaráda a oboustranný cit vůči sobě. Myslím si, že pokud je semínko Japonského Budo zaseto kdekoli ve světě, bude pokračovat v růstu a kvést. Nikdy jsem vědomě nepřemýšlel o učení nebo rozšiřování Budo po světě. Byl jsem pouze ohromen, že světový náhled na Budo byl úplně jiný než ten můj. Byl jsem popohnán vitalitou svého mládí a prosadil jsem, že Budo bude chápáno zbytkem světa jako můj pohon. Až jsem ukončil cestování a rozhodl se už necestovat v roce 2004.
už je tomu čtyřicet osm let, co jsem potkal Takamatsu Senseie, během toho času jsem vytrval na bojových cestách. Existuje čtyřicet osm speciálních technik Sumo a já jsem dospěl ke spatření čísla ‘48’ jako bojový umělec. Během mého času, jako bojového umělce s úctou k fyzickým technikám, nemám žádnou vzpomínku na to, že bych dělal něco dvakrát stejně. To představuje ‘mnohé změny’ (banka) z Gyokko-ryu Tenriaku no Maki. Vesmír se stále mění a to znamená, že já se také podílím při tréninku (keiko) vesmíru. Všechno ve vesmíru je přitahováno ke všemu ostatnímu univerzální gravitací. Čas a prostor; minulost, přítomnost a budoucnost jsou úzce spojeny mezi sebou. Cítím se jako v zakřivení časoprostoru, anomálii v toku času. Jdu přímou cestou světa literatury a haiku Gozan, jako recitované známým mistrem haiku Bašoem:
Letní tráva
Vše co zbylo
z bojovníkových snů
Nejvyšším stupněm pro Budo taijutsu Bujinkan dojo je 15tý dan. Jsou lidé, kteří si myslí, že je to vrchol, ale vysoká hora je krásná, protože stojí v otevřeném prostoru (koku). Ve svitcích (densho) z Gyokko-ryu, jsou techniky rozdělené do tří sekcí: joryaku, churyaku a geryaku. Ve svitcích je první metoda ‘koku’ a je počátkem tajných technik. Teď se Bujinkan dojo rozšířilo mezinárodně a počet Budoka roste. Chápou, že srdce Budoka je spoutáno s cestou k 15tému danu. Ti, co dosáhli 15tého danu často říkají, „v Japonsku existuje ceremonie, kdy se samuraj stane mužem ve věku 15. let. Věřím, že jsme také dosáhli tohoto věku dospělosti.“ Stejně jako pro tuto knihu, chtěl bych, abyste si přečetli jako práci, která vám pomůže v získání vědomostí nezbytných k tomu stát se účastníkem, který přichází k ceremoniálu dospělosti Budoky. S tímto na mysli jsem chtěl napsat své myšlenky na tyto stránky.
Všechny věci jsou dobře.
Pouštění mysli do vnitřního světa odhalí tajemství života.