Stálost a cílevědomá vytrvalost

06.02.2017 13:17

“Ve všech nebesích a zemi, pouze já jsem veleben!”

Kan Nin Dock Son je fráze, kterou možná budete slýchat v Bujinkan dojo tento rok. Je to téma pro tento rok? Možná ano, možná ne. Kdo ví?! Ale ať už je to téma nebo není, není zase tak důležité. Mělo by vám to dát něco k přemýšlení a objevování kromě vaší již pokračující praxe tělesných cvičení a technik. Kan Nin 貫忍, stálost a cílevědomá vytrvalost celou cestu. Doku Son 独尊、být ctěný nebo velebený. Nejpravděpodobněji odkazuje na příběh Buddhy. Příběh je takový, že když se Buddha narodil, udělal sedm kroků a namířil jeden prst nahoru a jeden prst dolů a prohlásil, „Ve všech nebesích a zemi, pouze já jsem veleben!“ Co je tím prchavým já? Někdo to vnímá jako já, mé jméno, věk atd. Ale mohli byste tím ztratit něco poesie. Kdo jste, když svlečete svoje jméno, věk, sociální status. Zajdeme-li hlouběji, kdo jste, když svlečete svoje tělo a mysl vybledne a zmizí, dokonce vaše svědomí se ztratí jako dým z ohně? Možná jste slyšeli Gokui (vnitřní učení) Vytrvat tělem, Vytrvat srdcem a Vytrvat svědomím. Vaše tělo svalilo z této země a zase se bude rozpouštět zpět do země. Nezáleží na tom, jak dobře vás zabalí jako mumii! Ale co přirozená energie? Energie přírody, která řídí roční období, zpívá skrze nesčetné množství tvorů? Tato síla udržuje oblaka plující a vodu proudící a nekonečné množství hvězd planoucí? Tato přirozená síla, přirozená síla života, je to co si musíme uvědomovat. Pokud jste vytrvali skrze všechno, tato síla bude zářit. Hatsumi Sensei mi jednou řekl, „Je to jako ve filmech, když někdo otevře truhlu s pokladem a jeho obličej ozáří zlaté světlo pokladu.“ Mám opravdu rád tuto představu. To je poklad Nin nebo Ninpo, 忍宝。Kan Nin vám pomůže to odkrýt. Buďte jako Indiana Jones a jděte hledat poklady. Poklad je tak blízko! Když ho odhalíte, nebudete potřebovat být tím, kdo formuje vzduch nebo být tím, kdo formuje vodu nebo být tím, kdo formuje oheň. Budete vědět, že je stále formujete všechny!

共有:

Paul MASSE

Source : https://kasumian.com/2017/02/03/kan-nin-dokuso-part-one/