Sengoku Ninpo Zukan

31.01.2020 14:27

Ninja byl odhodlaný sjednotit mysl, tělo a techniku k pozvednutí se nad běžný stupeň lidskosti. Byli zde také ti, kteří studovali ninpo, aby dosáhli jednoty s nadlidskými schopnostmi, ale jako ninjové moc neuspěli. Je lehké se sjednotit s nadlidskými schopnostmi. Porozumět v srdci, jak je těžké být pouze obyčejným člověkem, to je ninjutsu. Porozumět přirozenosti květin je mír, ten kdo kove svou mysl, tělo a techniku, je opravdový ninja. Zapomenout na sebe z důvodu života pro ostatní je pouze malá myšlenka. Ideální ninja je člověk, který chápe věci, jak jsou, žije uvnitř toho, bez zapomínání na sebe a stane se druhem prázdna, zatímco stráží principy přírody a následuje přirozené cesty.
Existuje mnoho kuden v ninjutsu. V ninpo bylo tohle tvořeno hlavně pod systémem Ishisoden, což je říkat vše o umění a předávat to dál pouze jednomu následníkovi. Kuden (ústní/orální přenos) byl také Kuden (devět přenosů.) V dávných dobách bylo devět považováno za nejlepší číslo a tak v něčem konečné. Kuji Homon (Ho-způsob/brána zákona zákona) bylo vyučováno jako kuden ve významu ishisoden. Mistr vybral studenta a naučil ho pravidla Jimu hito fusatu (bůh válečník nezabíjí lidi.) V obojím kenpo (umění meče) a koppo taijutsu, jednotlivec nikdy neprovede první pohyb. Jednotlivec zvítězí bez prolití krve svou čepelí. Nejvyšší a nejlepší techniky taijutsu jsou pro ty, kteří na sobě pracují bez toho, aby se poskvrnili touhou po povýšení nebo slávě.
Existuje mnoho bojových umělců, kteří získali pověst tím, že sloužili těm, kdo měli obrovskou moc v té době. Ale myslet si, že ti lidé byli skvělý nebo měli velkou sílu, není nic než smrtelnou chybou. Podíváme-li se do historie, zjistíme, že žádný z těch známých jako Kensei (mečový svatý) nesloužil jako úředník pro vládu. Ačkoli byli vyhledáváni, žili jako normální bytosti v soukromé roli, chodidla na rozlehlé zemi pod sebou a tepali svou mysl, těl a techniku (Shingitai.)
Je zde jeden příběh o následníkovi linie Togakure-ryu, Toda Shinryukenovi. Toda Shinryuken pracoval jako vedoucí Kobusho (vojenské akademie založené na konci shogunátu). Byl osloven, aby vykonával tuto práci radou starších, jmenovitě Matsuhirou Norimasa. Vyučoval pod jménem Hiken (tajný meč) Shinriuken, jako šéf instruktor od doby založení Kobusho ve druhém měsíci druhého roku éry Ansei (1855) a jeho pověst byla skvělá. Jak se věci děly, v osmém měsíci tohoto roku Matsuhira Norimasa a další, jménem Matsuhira Tadamasa, byli odvoláni ze svých postů starších. Na jejich místo byl jmenován Hotta Masaatu a v pátém roce éry Ansei (1858), Ii Naori byl zvolen do čela rady starších. Toda Shinryuken okamžitě opustil Kobusho. Putoval Kinki regionem (oblast kolem Kyoto a střední část Japonska daleko od Edo/Tokyo, kde žil shogun a kde se nacházelo Kobusho) a nezastával žádnou další úřednickou pozici.
Během té samé éry Ansei, se říká, že Okuni Izume používal jméno Chotei no Kinri Eishi pro ukrytí své identity, zatímco používal Togakure-ryu ninjutsu k pronásledování roninů z fakce Sabaku (podpora pro shogunát) a stal se adoptivním synem Tody Eisabura Nobumasa. Je zaznamenáno v densho, že prošel Gyokushin-ryu a Gyoko-ryu než se začal učit Togakure-ryu od Nobumasy.
Zaklad shinobi se vždy nachází v divočině. Byli narozeni uprostřed přírody. To dává velkou víru v prozřetelnost přírody, která je součástí nebes a země. Například v densho ninpo, existuje Ryuko no maki (svitek draka a tygra.) Ve svitku Draka, jsou zapsány všechny věci vedoucí k jistému vítězství. Ve svitku Tygra jsou zaznamenány všechny věci, týkající se jevů věcí a lidí. Být schopen kompletně porozumět věcem, je důležitou záležitostí. Můžete je nazývat Sakkijutsu (porozumění úmyslu) nebo Sachijutsu (umění porozumění).