Reálná použitelnost Bujinkanu

03.03.2017 08:32

Reálná použitelnost Bujinkanu

Asi každý, kdo dělá jakékoliv bojové umění nebo sport, slyšel někdy tuto otázku: „A už jsi to někdy použil?“ Já jsem Bujinkan použil včera večer a rád bych se o to s vámi podělil.

S kamarádem jsem seděl na pivu v malém baru v Plzni. Do podniku kolem jedenácté večer přišel opilý a ne zrovna hezky vonící muž. Byl hlučný a když mu barmanka řekla, že se už zavírá tak začal dělat problémy a nechtěl odejít. V tu chvíli se zvedli dva hosté, vyhrnuli si rukávy a šli na něj. A když to vypadalo, že dojde na rvačku (ve které by ten opilec neměl šanci), tak jsem se zvednul já, že celou situaci vyřeším. Na místo toho, abych tomu chlapovy nasadil páku na ruku a policejním způsobem ho vyvedl ven, jsem za ním přišel a nabídnul mu cigaretu s tím, jestli si se mnou nechce venku zapálit. Opilec najednou přestal klást odpor, vzal si všechny věci a bez problémů se mnou vyšel ven, kde jsme si dali cigáro. Chvilku jsme si povídali, řekl mi, že ho opustila manželka a že zapíjí smutek. Pak jsme se rozloučili, já šel zpět a on pokračoval někam dál. Jsem moc rád že jsem tomu nešťastnému chlapíkovi zachránil ciferník, který by mu ti dva určitě rozbili.

Myslím, že přesně tohle je ukázka použitelnosti našeho bojového umění, které učí, že jít sílou proti síle je cesta do pekel. Bujinkan nás neučí jen techniky a principy, ale i/hlavně způsob přemýšlení a já už se nemůžu dočkat dnešního tréninku.

Bufu ikkan
David