Posuň své hranice

24.04.2017 11:20

Posuň své hranice

Když jsem byl v Dubaji, měl jsem hezký rozhovor po Sakki testu. Nový dubajský Shidōshi mi říkal, že když jsem přijel udělat jeho test, myslel si, že mu vybouchne srdce. Byl k smrti vyděšený.

Všichni ale víme, že jediným riskem je boule na hlavě. Není proč se obávat. Napětí ano, ale více už nic.

Bojíme se, když nevíme. Trénink, Sakki test, je pouze otázkou vědění. Čím se více učíme a více toho známe, tím více toho víme a více posouváme sobě nastavené hranice.

Život je o posouvání těchto hranic. Pokud se něčeho obáváte, nejlepší přístup (kamae) je čelit tomu pro poznání toho, co je původem vašeho strachu.

Mnoho lidí má obavy, se kterými se nikdy nevyrovnali. Pro mě toto není pravá cesta studenta Bujinkanu. Studovat Bujinkan je způsob, jak přijímat tyto výzvy a situace

Celý svůj život jsem čelil svým strachům: výšky, hloubky, mluvení k velkým skupinám lidí, atd. To je proč jsem dělal skydiving, lezl po horách, scuba diving a velké semináře.

Pokaždé jsem zjistil, že nejsou žádné logické důvody pro mé obavy. Strach existuje před naší zkušeností. Je to jen jednoduchá konstrukce mysli, která nemá žádný reálný základ. Přichází z naší neochoty ke změnám.  

Po mnoha letech v Bujinkanu mohu říci, že jedním z nejzajímavějších aspektů Senseiova učení, je rozvoj této schopnosti přežít a posunout své hranice.

Místo strachu z neznámého, mu čelit a zkrotit ho. Je to snazší, než si myslíte.  

Když jsem volal Hatsumi Senseiovi po Fukušimské katastrofě a ptal se ho, jestli plánoval odjet, jeho odpověď byla “Banpen Fugyō”. Pro mě je to odpověď na jakýkoli strach: Deset tisíc změn, žádné překvapení!

Nesmiřte se se svými hranicemi, osvoboďte se od strachu, poznejte čím doopravdy je: iluzí.

Chcete být šťastní? Posuňte své hranice, protože pokud ne, stanou se vašimi pravými hranicemi.

Arnaud Cousergue Bujinkan Dai Shihan

https://kumafr.wordpress.com/2017/04/23/push-your-limits/