O učení

29.10.2019 11:32

O UČENÍ

„Když mě Takamatsu Sensei poprvé začal učit, začal mě doopravdy učit úplně.“
„Nevyučuji techniky. Vyučuji něco většího a důležitějšího. Důvodem, proč to mohu dělat je, že Bujinkan pokročil do vysoké úrovně, takže všichni dokážou rozumět tomu, co se pokouším vyučovat. Všichni musí vyjít ven a předat učení po celém světě.“
„Je ok pokud tomu nerozumíte. Jen to dělejte! Budo není o logice. Je o dobru a zlu, životu a smrti. O tom to je. Existuje spousta lidí, kteří vyučují a nerozumí těmto bodům.“
„Myslím, že si všimnete, že kdokoli kdo tvrdí, že rozumí tomuto umění, mu nerozumí. Je toho prostě příliš mnoho. Kdokoli, speciálně učitel, který si myslí, že to zná všechno, jednoho dne zjistí, že je mrtev, díky nadměrné sebejistotě, která je opravdovou slabostí, která ho zabije. Já osobně se považuji za nulu.“
„Díky zástupům učitelů venku, mohu být více vybíravý v tom, koho budu vyučovat. Budu učit pouze ty se skvělými srdci –
srdci bojovníků. A doufám, že vy všichni až se vrátíte do svých domovin, budete vyučovat pouze ty s dobrým srdcem. To je mé přání a to je proč nechci vytvořit nějakou obří organizaci.“
„Lidé se špatnými zvyky sami sebe zabijí tak či tak, proto bych se jich měl stejně zbavit. Příliš mnoho lidí se vydává na cestu, kde sami sebe zabijí. Neučím vás, jak spáchat sebevraždu. Prosím trénujte pořádně.“
„Učím vás, jak reagovat odpovídajícím způsobem v jakémkoli okamžiku. Na to nezapomeňte. Porovnáte-li to s těmi, kteří vyučují ostatní umění; neučí nic jiného než historii.“
„Musím poukázat lidem na tyto problémy. Jsou zde desátí dani a v zahraničí je jich dokonce více. Mám povinnost jim říci, když zaostávají nebo nedosahují úrovně. To je to, co musí učitel dělat. Je spousta učitelů, kteří v tomto propadají v mnoha bojových uměních. Jejich studenti jsou ti, kdo kvůli tomu trpí.“
„Jak jsem zmínil dříve, těchto pět šest let bude velmi důležitých. Tyto spolu s třemi předcházejícími lety jsou obdobím rozkvětu Bujinkanu. Před pár lety jsem se rozhodl začít vás učit tímto způsobem. Ti, co spadnou k tomu, co se učili dříve a považují to za dostatečné, obelhávají sami sebe. Pokud vytvoří své vlastní osnovy a vyučují je, jejich studenti jsou ti, kteří nakonec trpí. A to mě velmi trápí.“